Επιλεγμένες δημοσιεύσεις σε Περιοδικά
Pechtelidis, Y. (2022). Recasting Democracy in Education through Commons. ADVOCATUS: Championing Democracy through Education. Theoretical and Critical Essays, vol.2, no.1.
Pechtelidis, Y. & Kioupkiolis, A. (2020). Education as Commons, Children as Commoners. The case study of the Little Tree community. Democracy & Education, 28 (1), Article 5.
Πεχτελίδης, Γ. (2020). Κοινά, Περιφράξεις και Διασχίσεις στην Εκπαίδευση, Ε-ΚτΕ: Η Έρευνα στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, τεύχος 1.
Πεχτελίδης, Γ. (2020). Kοινά και εκπαιδευτικός ανασχηματισμός, Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, 155.
Souzas, N., Diakoumakos, G., Mermigka I., & Pechtelidis Y. (2020). Local Tensions under the “Refugee Crisis”: The Rise of Xenophobia in Chios after the EU-Turkey Statement of 2016. Multilingual Academic Journal of Education and Social Sciences, 8(1), 28–37.
Pechtelidis Y and Stamou AG (2017) The “competent child” in times of crisis: a synthesis of Foucauldian with critical discourse analysis in Greek pre-school curricula. Palgrave Communications. 3:17065 doi: 10.1057/palcomms.2017.65.
Pechtelidis, Y. (2016). Youth Heterotopias in Precarious Times. The Students Autonomous Collectivity, Young, 24 (1), 1-16.
Pechtelidis, Y., Kosma, Y., and Chronaki, A (2015). Between a rock and a hard place: Women in the field of technology, Gender & Education, 27(2), 164-182.
Pechtelidis, Y. & Giannaki D. (2014). Youth Policy in Greece and the current economic and political crisis. Autonomie locali e servizi sociali, 3, 461-478.
Chronaki, A. and Pechtelidis, Υ. (2012). ‘Being Good’ at Maths: Fabricating Gender Subjectivity, in Journal of Research in Mathematics Education, Vol. 3, Issue 3, pp. 246-277. (doi: http://dx.doi.org/1 0.4471 / redimat.201 2.1 4).
Pechtelidis, Y. (2011). December uprising ’08: universality and particularity in young people’s discourse. Journal of Youth Studies, vol. 14, τχ.4, 449-462.
Βιβλιοκριτικές
Kanellopoulos, P. & Pechtelidis, Y. (2022). Book Review Symposium: Maria Chalari (2020) Crisis, Austerity, and New Frameworks for Teaching and Learning. A Pedagogy of Hope for Contemporary Greek Education. New York. Routledge. ISBN 9780367728694
Πεχτελίδης, Γ. (2014). Βιβλιοκριτική. Δήμητρα Μακρυνιώτη, Μικροί μάγειρες στη μικρή οθόνη. Παίζοντας με τη γνώση, την απόλαυση και τον κοινωνικό έλεγχο, Αθήνα, εκδόσεις Νήσος, 2014, σελ. 154. Σύγχρονα Θέματα, τεύχος 126, Ιούλιος-Σεπτέμβριος.
Pechtelidis, Y. (2012). Extended Review. Sociology and Music Education, in Finish Journal of Music Education, Vol.15, Issue 1.
Δημοσιευμένα Βιβλία
Πεχτελίδης, Γ. (2016). Κοινωνιολογία της Παιδικής Ηλικίας, Κάλλιπος.
Πεχτελίδης, Γ, Κιουπκιολής, Α. και Κοσμά, Υ. (επιμέλεια) (2015). Θεωρία του λόγου: δημιουργικές εφαρμογές, Αθήνα, Gutenberg.
Πεχτελίδης, Γ. (επιμέλεια) (2012). Πολ Γουίλις, Μαθαίνοντας να δουλεύεις. Πώς τα παιδιά εργατικής προέλευσης επιλέγουν δουλειές της εργατικής τάξης, Αθήνα, Gutenberg (Paul Willis, Learning to Labor. How working class kids get working class jobs, Νέα Υόρκη, Columbia University Press, 1981).
Πεχτελίδης, Γ. και Κοσμά Υ. (2012). Άγ(ρ)ια Παιδιά, Θεσσαλονίκη, Επίκεντρο.
Πεχτελίδης, Γ. (2011). Κυριαρχία και Αντίσταση. Μεταδομιστικές αναλύσεις της Εκπαίδευσης, Αθήνα, Εκκρεμές
Δημοσιεύσεις σε Συλλογικούς Τόμους και βιβλία
Pechtelidis, Y. (forthcoming 2023). Realistic utopias of the commons in education. In S. Dezutter (ed.). International Perspectives on Educating for Democracy in Early Childhood: Recognizing Young Children as Citizens. London and New York: Routledge.
Pechtelidis, Y., Raditsa, S., Sarakenidou, S. and Dimitriadou, S. (forthcoming 2023). The rhizomatic learning process of educational commons. In M. S. Khine (ed.). Rhizomatic Learning: Poststructural Thinking to Nomadic Pedagogy. London and New York: Routledge.
Pechtelidis, Y. (2021). The child as a social actor. In C. Tomás, G. Trevisan, N. Fernandes and M. J. L. de Carvalh (eds). Dictionary of Sociology of Childhood. UMINHO Editora.
Κουκουρίδης, Α., Σιάτρας, Α., Πεχτελίδης, Γ. και Χρονάκη, Α. (2021). Μια κριτική διερεύνηση της εντατικοποίησης των προγραμμάτων σπουδών μαθηματικών και φυσικών επιστημών στην προσχολική εκπαίδευση. Στο Χ. Ζάγκος και Θ. Θάνος (επιμ.). Κοινωνία, πολιτική & εκπαίδευση. Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης και εκπαιδευτική πολιτική: ερευνητικές τομές. Αθήνα: Πεδίο.
Pechtelidis, Y. & Pantazidis S. (2020). Poverty, wellbeing, and educational opportunities for children in contemporary Greece: The cases of two afterschool programs. Ιn L. Gaitán, Y. Pechtelidis, C. Tomás, and N. Fernandes M. Children’s lives in Southern Europe: Contemporary challenges and risks. Edward Elgar Publishing: Cheltencham.
Pechtelidis, Y. (2020). Educational Commons. In S. Themelis (ed.). Critical Reflections on the Language of Neoliberalism in Education. Dangerous Words and Discourses of Possibility. London and New York: Routledge.
Pechtelidis, Y. (2018). Heteropolitical Pedagogies, Citizenship and Childhood. Commoning Education in Contemporary Greece, in C. Baraldi and T. Cockburn (eds). Theorising Childhood: Citizenship, Rights, and Participation. Palgrave Macmillan.
Πεχτελίδης, Γ. & Κυριάκης, Κ. (2018). (Επαν)εκπαίδευση στα χρόνια της κρίσης: η περίπτωση των σπουδαστών/τριών των Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, στο Χ. Βιτσιλάκη & Δ. Γουβιάς (επιμ.). Εκπαίδευση & Κοινωνία στην Εποχή της Κρίσης. Αθήνα: Gutenberg.
Pechtelidis, Y. (2018). Youth Guarantee and Risk: The Greek case, in A. Pardell, M. A. Cabases, & C. Feixa (Eds.), JÓVENES, TRABAJO Y FUTUR PERSPECTIVAS SOBRE LA GARANTÍA JUVENIL EN ESPAÑA Y EUROPA, Publishing House: Tirant Lo Blanch.
Kioupkiolis, A. & Pechtelidis, Y. (2017). Youth Ηeteropolitics in Crisis-ridden Greece, in J. Bessant and Sarah Picard (eds). Re-Generating Politics: Young People and New Forms of Politics in Times of Crises, Palgrave Macmillan.
Pechtelidis, Y. (2016). Occupying School Buildings in Greece of the Memorandum: The Discursive Formations Around Pupils' Political Activism, in Carles Feixa, Carmen Leccardi, Pam Nilan (eds). Spaces and Times of Youth Cultures in the Global City, The Hague and New York: Brill (Book series “Youth in a globalizing world”).
Πεχτελίδης, Γ., Κιουπκιολής, Α., και Δαμοπούλου, Ε. (2015). Πέρα από την ιδιωτική και κρατική εκπαίδευση: Η εκπαίδευση ως θεσμός των «κοινών», στο Θ. Θάνος (Επιμ). Η Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Αθήνα, Gutenberg.
Πεχτελίδης, Γ. (2015). Νεότητα και Κίνδυνος στους Δημοσιογραφικούς Λόγους της Κρίσης, στο Α. Κιουπκιολής, Υ. Κοσμά και Γ. Πεχτελίδης (Επιμ.). Θεωρία του λόγου: δημιουργικές εφαρμογές, Αθήνα, Gutenberg.
Κιουπκιολής, Α., Κοσμά, Υ., και Πεχτελίδης, Γ. (Εισαγωγή) στο (2015). Α. Κιουπκιολής, Υ. Κοσμά, και Γ. Πεχτελίδης (Επιμ). Θεωρία του λόγου: δημιουργικές εφαρμογές, Αθήνα, Gutenberg.
Πεχτελίδης, Γ. (επιμέλεια, εισαγωγή) (2012). ‘Μαθαίνοντας να δουλεύεις’: Δυνατότητες και περιορισμοί στη μελέτη της σχολικής και κοινωνικής ανισότητας, στο Πολ Γουίλις, Μαθαίνοντας να δουλεύεις. Πώς τα παιδιά εργατικής προέλευσης επιλέγουν δουλειές της εργατικής τάξης, Αθήνα, Gutenberg (Learning to Labor. How working class kids get working class jobs, Νέα Υόρκη, Columbia University Press, 1981).
Πεχτελίδης, Γ. (2012). Κοινωνιολογία του Ανδρισμού στο Σχολείο, στο Να κοιτάς με άλλα μάτια να βλέπεις διαφορετικά – έμφυλες προσεγγίσεις στην εκπαίδευση, Αθήνα: Εταιρεία Σπουδών - Σχολή Μωραϊτη.
Πεχτελίδης, Γ. (2012). Artificial Intelligence: Παιδική ηλικία, υποκειμενικότητα, cyborgs, στο Παιδική Ηλικία και Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας, Αθήνα, Ηρόδοτος.
Δημοσιεύσεις σε Πρακτικά Συνεδρίων (με κριτές)
Βαγιάτη Δ., Βορδόγλου Μ., Ευδερίδου Έ., Πεχτελίδης Γ., και Πανταζίδης Σ. (2023, υπό έκδοση). Περιβάλλον, Τέχνες και Κοινά: Μαθαίνοντας για την ηχορύπανση στη γειτονιά ΧΧ Λάρισα.
Πεχτελίδης, Γ. & Κυριάκης, Κ. (2018). (Επαν)εκπαίδευση στα χρόνια της κρίσης: η περίπτωση των σπουδαστών/τριών των Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, στο Χ. Βιτσιλάκη & Δ. Γουβιάς (επιμ.). Εκπαίδευση & Κοινωνία στην Εποχή της Κρίσης. Η- πρακτικά του 2ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, Ρόδος.
Πανταζίδης Σ. & Πεχτελίδης Γ. (2018). Παιδική ηλικία και κοινωνικές ανισότητες σε δύο προγράμματα Afterschool: Μία εθνογραφική μελέτη. Πρακτικά του Νέου Παιδαγωγού, Αθήνα.
Πεχτελίδης, Γ. & Πανταζίδης, Σ. (2018). Εκπαίδευση και Ετεροπολιτική: ένα σχολείο των κοινών. Στο Σ. Λοϊζος, Θ. Θάνος και Μ. Βρυωνίδης (επιμ.). Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση, Πρακτικά του 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης. Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Pechtelidis, Y. (2018). Commoning Education in Contemporary Greece, HETEROPOLITICS INTERNATIONAL WORKSHOP PROCEEDINGS.
Γρόλλιος, Δ. & Πεχτελίδης, Γ. (2018). Βιοπαιδαγωγική, παιδική ηλικία και σχέσεις εξουσίας στην τηλεοπτική εκπομπή «Junior Music Stars». Στο πρακτικά του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Κριτικής Εκπαίδευσης με τίτλο Η Κριτικής Εκπαίδευση για το σχολείο των κοινωνικών αναγκών, Π.Τ.Δ.Ε., Α.Π.Θ.
Πεχτελίδης, Γ. & Δαμοπούλου, Ε. (2017). Παιδαγωγικές Ετεροπολιτικές και Παιδική Ηλικία, στο Σ. Χανδόλιας (Επιμ.) (2017). ΠΡΑΚΤΙΚΑ 2ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ: Σύγχρονες θεωρίες και πρακτικές στην εκπαίδευση, Γύθειο.
Πεχτελίδης, Γ. & Στάμου, Α. (2016). Παιδική ηλικία και διακυβέρνηση: Ανάλυση Λόγου των αναλυτικών προγραμμάτων της προσχολικής εκπαίδευσης, στο Φ. Πολίτης, Ι. Φουρίδης & Σ. Χανδόλιας (Επιμ.) (2016). ΠΡΑΚΤΙΚΑ 1ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ: Ζητήματα Θεωρίας και Πράξης στην Εκπαίδευσης: Σύγχρονες τάσεις και κατευθύνσεις, Γύθειο.
Κυριάκης, Κ. & Πεχτελίδης, Γ. (2015). Το παράδειγμα του παιδικού ηρωισμού στα μεταξικά αναγνωστικά (1939) και στα αναγνωστικά της ΠΕΕΑ (1944) (σ.σ. 1371 – 1379). Στο Φ. Γούσιας (Επιμ.) Τα Πρακτικά του 2ου Συνεδρίου: Νέος Παιδαγωγός. Αθήνα, 23 και 24 Μαΐου 2015. [ISBN 978-960-99435-7-4 e-book/pdf].
Πεχτελίδης, Γ. (2014). Παιδική Ηλικία και Λόγοι του Κινδύνου σε Κρίσιμους Καιρούς στο Μ. Τζεκάκη & Μ. Κανατσούλη (Επιμ). Πρακτκά του Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: Ανα-στοχασμοί της Παιδικής Ηλικίας. Θεσσαλονίκη: ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ
Chronaki, A. and Pechtelidis, Υ. (2012). Following (or not) mathematics related paths as a gendered choice, 64th CIEAEM (Commission Internationale pour l'Etude et l'Amelioration de l' Enseignement des Mathematics (http://www.cieaem.net) Rhodes, Greece (http://ltee.org/cieaem64/) .
Pechtelidis, Y. (2009). Childhood, subjectivity and power in science fiction, at ESA2009 Full Paper Book, Lisbon ICTE – IUL